Hector Faubel

Hector Faubel patří mezi zkušené jezdce jezdící pravidelně mistrovství světa. Jeho debut se datuje od roku 2000. Tři roky jezdil ve dvěstěpadesátkách prakticky bez úspěchů. Později si ho všiml Aspar Martinez a udělal z něj top jezdce, který v jednu chvíli silně usiloval o samotný titul v malorážkách. Opětovným přestupem do silnější třídy si poměrně uškodil, přestal být vidět vpředu startovního pole a jeho kariéra teď pomalu pohasíná. Znovu je nasnadě otázka, zda mu více nesvědčí slabší stroje, prokázal to pátým místem loni. Nikdo už mu také neodpáře vítězství v kuriózním závodě, kdy dojeli se Zarcem zároveň na cílovou čáru na Sachsenringu

Rodák z regionu kolem Valencie měl, jako mnoho ostatních vrstevníků, k motocyklům velice blízko. Od deseti let jezdil šampionát minibiků, později také osmdesátky. V roce 1998 zvítězil v oficiálním poháru továrny Aprilia. O rok později už zkusil štěstí ve španělském mistrovství. Přestože nebyl příliš úspěšný, dostal šanci dvakrát po sobě na divokou kartu v domácích GP na Jerezu a ve Valencii. V roce 2002 se mu naskytla příležitost jezdit třídu 250 po boku stejně nezkušeného Casey Stonera v sedle Aprilie. Oba prodělali v tehdejším roce neskutečné pády pramenící z příliš brzkého vstupu na silnější motocykl. Navíc Aprilia nebyla konkurenceschopná. Faubel skončil v následujících třech letech postupně 23., 13. a 17.
Obrat nastal v roce 2005, kdy zkusil štěstí znovu ve třídě 125. Zde se mu začalo dařit, získal tři pódia v továrním týmu Master VMA. Později zakotvil u Martineze a teprve zde mohl skutečně pomýšlet po nejlepších pozicích. V roce 2006 už se stal rovnocenným soupeřem také například našemu Peškovi. Skončil celkově třetí se ziskem bezmála 200 bodů. Zvítězil toho roku v Turecku a ve Valencii. Mimochodem v prvně jmenovaném závodě vlastně uzmul Alvaro Bautistovi vítězství v posledních dvou zatáčkách a ve Valencii vyválčil triumf na úkor Fina Kallia.
Největšího soupeře měl ale v Bautistovi. Po jeho odchodu do třídy 250 se právě on měl stát hlavním kandidátem na mistrovskou korunu. Čáru přes rozpočet mu však svými výkony udělal v roce 2007 Gábor Talmácsi. Šéf Martinez si moc přál, aby mistrem zůstal Španěl a mnohdy to při závodech dával najevo. Napětí ve stáji vyvrcholilo v závěrečném závodě ve Valencii, kdy se Gábor s Hectorem do sebe pustili neuvěřitelným způsobem. Z poměrně nerovného boje vyvázl s mistrovským titulem v kapse zkušený Maďar. Faubelovi nepomohla ani neuvěřitelná suma 5 vítězství a 13 pódií! 
Vicemistr světa se poté rozhodl zkusit štěstí o třídu výše v barvách týmu Mapfre. Ani jednou však neskončil na stupních vítězů a také Martinezova podpora se začala pomalu vytrácet. Faubelovi nezbylo než změnit značku a přesedlal na soukromou Hondu. Příliš brzy přišel o postavení výsadního jezdce a na výsledcích to bylo znát. Na pohled riskantní krok ale nebyl tak katastrofální. Umístění kolem top ten a hned v úvodu překvapivě druhé místo na okruhu LeMans – to byly slušné výsledky.
V roce 2010 chtěl zůstat Faubel ve stejném týmu. Těsně před zahájením sezóny byl ale náhle vyměněn za svého krajana Bernata Martineze a rázem byl bez motorky a bez týmu. Uvažoval dokonce o návratu do malorážek. Naštěstí se uvolnilo místo v belgické stáji VDS, kde byl přichystán podvozek SuterMMX. Bez jediného dne testování to ale Faubel neměl vůbec jednoduché a začal pravidelně bodovat až v samém závěru letošního šampionátu. 
V roce 2011 přijal nabídku od Aspara a zvolil jistotu stopětadvacítek. Přes rozpačitý start se v záplavě o téměř generaci mladších závodníků neztratil. Zvítězil na Sachsenringu, kdy o vítězi „mrtvého“ závodu rozhodlo pravidlo o nejrychlejším kole v závodu. Faubel tedy získal osmé vítězství po dlouhých 4 letech. K triumfu přidal ještě tři třetí místa (například ve Valencii, kde předtím už dvakrát vyhrál v letech 2006-07) a jedno pole position v Aragonu. Po docela úspěšném působení v nejslabší třídě přijal nabídku na prodloužení spolupráce a zkusí si Moto3.
Datum narození: 10.08.1983
Místo narození: Llíria (Španělsko)
Výška: 169 cm
Váha: 64 kg

Kariéra v číslech:

2002 – mistrovství světa 250 ccm - 23.místo (14 bodů) Aprilia
2003 – mistrovství světa 250 ccm - 13.místo (34 bodů) Aprilia
2004 – mistrovství světa 250 ccm - 17.místo (31 bodů) Aprilia
2005 – mistrovství světa 125 ccm - 9.místo (113 bodů) Aprilia
2006 – mistrovství světa 125 ccm - 3.místo (197 bodů) Aprilia
2007 – mistrovství světa 125 ccm - 2.místo (277 bodů) Aprilia
2008 – mistrovství světa 250 ccm - 14.místo (64 bodů) Aprilia
2009 – mistrovství světa 250 ccm - 9.místo (105 bodů) Honda
2010 – mistrovství světa Moto2 - 26.místo (18 bodů) Suter MMX
2011 – mistrovství světa 125 ccm - 5.místo (177 bodů) Aprilia

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004

Fotogalerie 2003

Fotogalerie 2002




TOPlist