Matteo Baiocco

Italský jezdec Baiocco nepatřil nikdy mezi absolutně špičkové jezdce, přesto již mnoho let patří mezi ty nemnohé vyvolené, jimž je dána možnost získávat zkušenosti v mistrovství superbiků. Evropský mistr supersportů a třetí muž stockových litrů z roku 2007 si ovšem zaslouží pozornost. Dost možná, že se dostane v příštích letech do popředí. V roce 2011 se stal italským šampionem superbiků, což je dosavadní největší úspěch kariéry pro „Baioxe“.

Matteo „Baiox“ Baiocco se narodil v městě Osimo uvnitř regionu Ancona. Jeho otec Sandro ho přivedl už v Matteových pěti letech k motocyklům. Neustále se zdokonaloval v jezdeckých schopnostech. Rozhodně mu pomohla i rivalita se starším bratrem Rikem. Ve 14 letech zkusil poprvé závody minibiků a hned napoprvé se mu podařilo získat cenné skaply soupeřů. Skončil celkově pátý a ihned na sebe přitáhl pozornost mnoha odborníků. Především tým Campetella, který mladému jezdci nabídl angažmá v italském mistrovství stopětadvacítek. V roce 2001 jezdil v týmu Dex „Evropu“, takže jsme ho mohli shlédnout i na mosteckém autodromu. Matteo se však přeci jen rozhodl pro radikální změnu a přestupem na Yamahu R6 se de facto na dobro rozloučil s malorážkami.
V supersportech si v evropském šampionátu vedl zase zdařile; mimojiné dosáhl i na pěkné páté místo v Mostě. V 19 letech se stal evropským mistem, když v 7 z 8 závodů dosáhl na bednu a Baiox tak mohl být se svou tradiční „15“ nadmíru spokojen. Úspěch zajistil Italovi místo v mistrovství světa v týmu Lorenzini by Leoni. Celkově skončil sedmnáctý opět v sedle Yamahy R6. Chtělo to ovšem změnu a jezdec zkusil přechod na nevyzpytatelnou Kawasaki. V zimních testech se ovšem nepříjemně zranil a to se s ním táhlo prakticky celou sezónu 2005. Odjel pouze sedm závodů a s prestižní kategorií se musel napřesrok rozloučit. Baiox se vrátil do sedla Yamahy a pod křídla ho vzal privátní tým Umbria Bike.
V roce 2006 jakoby navázal na úspěchy z „Evropy“ a připsal si slušné páté místo. Zvláště když přihlédneme k tomu, že Matteo závodil v soukromém týmu a bez kvalitních dílů. O rok později už patřil mezi absolutní jezdeckou špičku ve třídě Stocksport 1000. Dvakrát dokázal zvítězit na domácích tratích v Misanu a na legendární Monze. Yamaha mu skutečně svědčila ze všech značek soudě podle výsledků nejvíce. Není bez zajímavosti, že mu společnost mezi smetánkou v celkovém pořadí dělali dnes už známí krajané Corti a Canepa.
V roce 2008 přesedlal Baiox znovu na Kawasaki a rozhodně mohl litovat svého rozhodnutí, protože se mu vůbec nedařilo. Neustále se před závody muselo měnit nastavení a celkově byl výkon motocyklu hodně slabý. Matteo skončil až dvacátý se ziskem pouhých sedmnácti bodů. Navlas stejný chabý počet si připsal ve světových superbicích v roce 2009.
V desítce jsme ho mohli registrovat pouze při posledním podniku v portugalském Portimau. Soukromá Ducati rozhodně nebyla tím pravým nářadím, s nímž by se Matteo mohl poměřovat s nejlepšími. V roce 2010 pokračoval tento Ital na Kawasaki. Jednalo se o již třetí návrat k zeleným barvám. A nutno podotknout, že výsledková mizérie pokračovala opět. Tentokrát nestačil skoro na všechny jezdce s výjimkou nejpomalejších Australanů Brookse a Pitta. K jeho cti nutno podotkout, že se závodů SBK pravidelně zúčastňoval až od Assenu.
V roce 2011 měl zakotvit u Kawasaki, ale s námluv sešlo. Byla mu dána příležitost pouze jednou na domácí trati v Misanu, kde si s Ducati dojel pro 4 bodíky. Další start v Imole nedopadl podle představ. Tým Barni Racing neměl takové finanční možnosti, aby se zúčastnil celého mistrovství. Matteo ale nezahálel, zkusil štěstí doma a stal se překvapivě mistrem Itálie superbiků. Baiox se mohl radovat a slavit se starostou Osima, dále s firmami v provincii Ancona, které jej podporovaly. V celkové klasifikaci porazil o pouhé 4 body svého stájového kolegu Politu. Není bez zajímavosti, že v tabulce výsledků najdeme taková jména jako Ivan Goi, Luca Conforti nebo Federico Sandi. Prozatím ovšem není jasné, kde „Baiox“ zakotví.
Datum narození: 23.04.1984
Místo narození: Osimo, Itálie
Výška: 175 cm
Váha: 69 kg

Kariéra v číslech:

2004 – mistrovství světa supersportů, 17.místo (20 bodů) Yamaha
2005 – mistrovství světa supersportů, 39. místo (3 body) Yamaha
2006 – mistrovství Evropy stocksportů, 5.místo (87 bodů) Yamaha
2007 – mistrovství Evropy stocksportů, 3.místo (153 bodů) Yamaha
2008 – mistrovství Evropy stocksportů, 20.místo (17 bodů) Kawasaki
2009 – mistrovství světa superbiků, 24.místo (17 bodů) Ducati
2010 – mistrovství světa superbiků, 23.místo (9 bodů) Kawasaki
2011 – mistrovství světa superbiků - 29. Místo (4 body) Ducati

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005

Fotogalerie 2004

Fotogalerie 2003




TOPlist